Komunální volby 2014

28.08.2014 15:09

Podzimní komunální (obecní) volby se uskuteční v pátek 10. a v sobotu 11. října 2014.

V nich si lidé půjdou vybrat přes 62.000 obecních zastupitelů převážně z místních seskupení. Ze stran bude nejvíce křesel obhajovat ODS, zhruba 5200, které svými kandidáty obsadila před čtyřmi lety. Sociální demokraté budou obhajovat 4700 míst, lidovci zhruba 3900 a více než 3000 míst ještě také TOP 09 společně se STAN a komunisté.

Své zastupitele (bude jich tentokrát 7) budeme ve výše uvedeném termínu volit také v Kolešově. Český statistický úřad v minulých dnech zveřejnil kandidátní listiny, přičemž naše obec má hned dvě: osm našich spoluobčanů jde do voleb pod hlavičkou strany ANO 2011, dalších osm pod názvem Občané Kolešova.

Co na to říkám já?

Pro mne osobně jde o příjemné překvapení. Šestnáctka kandidátů ze zhruba stovky „volitelných“ lidí ve vsi? Takový zájem o Kolešov, zájem o dění v obci a zájem o její další vývoj a budování, to jsem opravdu nečekal. Tím spíš, že takový zájem projevili i tací, které jsem za ty dva roky, co v Kolešově žiju, veřejně se angažovat příliš neviděl. To je ale nepochybně nabídka nových možností. Neotřelých nápadů, pohledů z nových, třeba nečekaných perspektiv. A já to vítám.

O to víc, že obě kandidátky dávají příležitost, a to téměř rovnou (na jedné 5 : 3, na druhé dokonce 4 : 4), také ženám. A nepotřebujeme na to v Kolešově ani žádné kvóty. I věkový průměr kandidátů obou uskupení je solidní a podle mého názoru zajišťuje, že - za jedno - příští zastupitelstvo většinově stihlo získat celou řadu životních zkušeností a - za druhé - že (opět většinově…) v následujících letech nevymře:

ANO 2011 – 48,5 roku

Občané Kolešova – 52,5 roku

Vybírat si své zástupce pro příští čtyři roky budeme sami. Výhodou komunálních voleb je bezesporu to, že volit budeme ty, které osobně známe. Jsou to naši sousedé, známí, přátelé nebo i příbuzní. I z toho titulu žádný výsledek voleb není špatný. Svou reprezentaci, své zástupce si vybere většina. A já jí držím palce, aby vybrala dobře. Bez ohledu na názor můj - a bez ohledu na názor jakéhokoli jiného jednotlivce.

Dovolte mi, abych Vám obě kandidátní listiny – a tím ty, kteří se budou o naši přízeň ucházet - představil. A to v pořadí, v jakém jsou uvedeny na internetových stránkách Českého statistického úřadu. Jmenný seznam je v abecedním pořadí, pořadí na kandidátním lístku je uvedeno vlevo před jmény kandidátů.

 

ANO 2011

 

Občané Kolešova